Noe som gjør arbeidet med nisjemedier så spennende er nettopp muligheten til å spisse seg mot bestemte målgrupper. Arbeidet med å vokse i antall lesere og abonnenter krever tålmodighet og langsiktig arbeid, men til gjengjeld er det veldig motiverende når en begynner å se resultater av arbeidet.
I arbeidet med å treffe rette brukere, kreves det kontinuerlig jobbing med å spisse innhold og budskap. Her ligger det også en annen motivasjon – å få mest mulig ut av begrensede markedsbudsjetter.
Alle nisjemedier trenger sin egen markedsstrategi. For etablerte nisjer der innholdet gir seg litt selv, kan vi gjerne jobbe med direkte salgsfremmende aktiviteter for å rekruttere abonnenter. Jobben handler i stor grad om å få frem innholdet på en måte som engasjerer nye brukere.
Når det kommer til nyetablerte medier må vi først få brukeren til å oppdage og prøve innholdet. Først når brukerne har begynt å engasjere seg i innholdet, kan vi introdusere premiuminnhold og abonnement.
Meld deg på vårt nyhetsbrev via skjemaet nedenfor.